عرضه سبد های غیر جذاب
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، عرضه های محصولات طویل در بورس کالا در حالی به پایان رسید که سبد های جذاب با رقابت همراه شدند و سبد ها عمدتا سنگین و نا متوازن بدون رقابت معامله یا حذف شدند. سبد میلگرد کویر با ۱۶ تن میلگرد ۲۰ به بالا و تنها ۶ تن میلگرد سبک مورد اسقبال بازار واقع نشد و میلگرد عتیق آذر سهند نیز که دارای سایز آ۲ بود از تالار معاملات بورس کالا حذف شد. میلگرد های ظفر بناب و میلگرد نوین گستر نیز با توجه به حجم بالای میلگرد های سنگین مورد توجه بازار قرار نگرفت.

اما جدا از تیر آهن های ذوبی که به دلیل قیمت جذاب بازار آزاد همواره مورد استقبال خریداران است، امروزه  سبد میلگرد مخلوط ذوبی هم علیرغم تحویل سلف ۱۱ مهرماه با رقابت همراه شد. دلیل این امر را بایستی علاوه بر کیفیت، در ترکیب سبد میلگرد عرضه شده این کارخانه جستجو نمود که عمدتا سایز های ریز و مورد در خواست بازار است، جستجو نمود.

از این رو نکته ای که باید به آن توجه کرد این که چرا سایر عرضه کنندگان سبد هایی را عرضه می کنند که عموما بازار داخلی به آنها بی توجه است، آیا ممکن است این سبد ها عمدا برای نخریدن به بازار عرضه شوند، تا از این طریق عرضه کننده با رفع تکلیف عرضه داخلی بتواند به راحتی دیگر محصولات جذاب خود را به بازار های صادراتی ببرد.
 تا جایی که بازار اطلاع دارد میلگرد های فولاد کویر از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و در بازار داخلی و صادراتی مشتریان خود را دارند. متاسفانه در دستورالعمل کمیته تنظیم بازار و وزارتخانه به هیچ وجه به ترکیب سبدهای ملزم به عرضه اشاره ای نشده و تنها به درج تناژ کف عرضه بسنده شده است.
 این مسئله راه دررویی برای تولیدکنندگانی است که محصولات خود را برای نخریدن در بورس عرضه می نمایند تا از این طریق رفع تکلیفی برای تداوم صادرات خود باز نمایند.





:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: